ریتیوب چیلر|راهنمای اصولی تعویض لوله های چیلر

ریتیوب چیلر - دماجت

ریتیوب چیست؟ (تعویض لوله های مسی چیلر)

ریتیوب چیلر، که به عنوان تعویض لوله مسی چیلر نیز شناخته می شود، فرآیندی است که در آن لوله های مسی داخل چیلر می شود. این لوله ها به دلیل اینکه در معرض اسید شویی مداوم هستند، به مرور زمان خراب شده و آسیب می بینند. این آسیب می تواند باعث ایجاد ارتباط بین داخل چیلر و فضای بیرونی آن شود و منجر به نفوذ آب در چیلرهای جذبی یا خروج گاز و ورود آب در چیلرهای تراکمی شود. برای رفع این مشکل، لوله های مسی چیلر، باید از طریق ریتیوب چیلر تعویض شوند.

ذکر این نکته ضروری است که گاهی اوقات عدم گردش آب در داخل اواپراتور، که به دلیل خرابی سیستم های کنترلی و امنیتی چیلر ایجاد می شود، باعث یخ زدن و ترکیدن آب داخل لوله های اواپراتور از داخل، به دلیل انبساط بیش از حد می شود. در چنین مواقعی اگر چندین لوله آسیب دیده باشد، ریتیوب چیلر یا تعویض لوله های مسی چیلر ضروری می شود.

 

چه مراکزی به ریتیوب چیلر نیاز دارند؟

 

راهنمای اصولی تعویض لوله های مسی چیلر

 

خدمات ریتیوب چیلر، برای مجتمع های بزرگی که نیاز به راه حل های گرمایش و سرمایش مقرون به صرفه دارند، مورد نیاز است. این مجموعه ها شامل ساختمان های مسکونی بزرگ مانند مجتمع اکباتان، آتی ساز و آ.اس.پ و همچنین مجتمع های بیمارستانی و خودرویی مانند سایپا و ایران خودرو و سایر خودروسازان است.

 

سرویس سالیانه، ضروری برای چیلر

 

راهنمای ریتیوب چیلر - دماجت

 

سرویس سالیانه چیلرها و لوله های مسی چیلر ضروری است. لوله های مسی داخل چیلرها شامل سه مجموعه بزرگ هستند: کندانسور، اواپراتور، و در چیلرهای جذبی، کو ژنراتور (البته دستگاه ژنراتور در خود لوله کار نمی کند). مبدل ژنراتور، در داخل لوله های کاپرنیکل متصل می شود. برای اطمینان از عملکرد مناسب، لوله های چیلر کاپرنیکل، باید هر سال شسته یا اسیدشویی شوند. برای آشنایی با نحوه اسید شویی چیلر اصولی، پیشنهاد می شود مقاله ای را که در این باره نوشته شده است، مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:   سیستم اطفا حریق اتوماتیک چیست؟ | قیمت | انواع | خرید

 

نشتی در چیلر

با گذشت زمان، به دلیل شستشوی لوله ها می تواند خوردگی در چیلر تراکمی، رخ دهد و منجر به نشتی در چیلرها شود. بسته به تعمیر و نگهداری انجام شده، نشتی ممکن است پس از 25 سال عملکرد موفقیت آمیز چیلر یا در عرض دو سال پس از عملکرد ناموفق مشاهده شود. در چنین مواقعی یا باید چیلر را ریتیوب کرد و یا لوله های مسی آن را تعویض کرد. نشتی در چیلر تراکمی آب خنک، نسبت به چیلر هوا خنک بیشتر است به دلیل تشکیل رسوب در چیلر های آب خنک.

هنگامی که نشتی رخ می دهد، بهترین راه حل معمولاً تعویض لوله های مسی چیلر یا است.

 

قیمت ریتیوب چیلر

 

راهنمای اصولی تعویض لوله های چیلر

 

خرید و تعویض چیلرها (یا مینی چیلر ها)، حتی در صورت استفاده از دستگاه های تولید داخل، می تواند بسیار پرهزینه باشد. گاهی اوقات هزینه تعویض چیلر می تواند بیش از یک میلیارد تومان باشد و آن را برای اکثر افراد غیرقابل تحمل می کند. با این حال، یک راه حل جایگزین مقرون به صرفه وجود دارد که فقط شامل تعویض لوله های مسی چیلر است که اصطلاحا به آن، ریتیوب چیلر می گویند. فرآیند رتیوب چیلر  یا تعویض لوله چیلر، به طور قابل توجهی ارزان تر از تعویض یا خرید یک چیلر دیگر است و هزینه ای کمتر از یک دهم کل هزینه تعویض چیلر دارد.

البته چیلر هایی که نیاز به ریتیوب پیدا می کنند، مصرف انرژی آن ها به طور قابل توجهی بالا می رود که می تواند قبض های انرژی سرسام آوری برای شما به همراه داشته باشد. در این صورت بدون شک، خرید یک چیلر جدید، می تواند هزینه های کمتری را در بلند مدت به شما تحمیل کند.

بیشتر بخوانید:   طرز کار فن کویل | فن کویل چگونه کار می کند؟

در مرجع تخصصی تهویه مطبوع دماجت، می توانید انواع چیلر ها با پایین ترین قیمت در ایران را پیدا کنید که خدمات استثنائی و مشاوره های تخصصی رایگان هم برای شما تعبیه شده است که بدون نیاز به نگرانی، خریدی مطمئن را تجربه کنید.

در مجتمع های بزرگ، نصب و نگهداری لوله های مسی چیلر، به طور معمول توسط نصاب مجتمع انجام می شود. زیرا هزینه تعمیر و نگهداری توسط مجموعه پرداخت می شود. این مجتمع ها به یک تکنسین سرویس برای نظارت بر نگهداری و سرویس چیلر به صورت دائمی یا حتی روزانه نیاز دارند. شرکت های مختلفی در ایران هستند که میتوانید برای استعلام قیمت ریتیوب چیلر، با آن ها تماس بگیرید.

 

امتیاز دهید

مطلع شدن از پست های جدید

می‌خواهم اولین نفری باشم که از مقاله‌هایی که در فروشگاه دماجت منتشر می‌شود، آگاه شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *