پمپ آب کوچک | قیمت پمپ آب داخل واحد آپارتمان |مینی پمپ

یکی از تجهیزات ضروری برای واحدهای آپارتمانی، پمپ آب کوچک خانگی است که اهمیت بسیاری در بهبود فشار و حجم آب دارد. کاهش فشار آب می تواند مشکلات و چالش های زیادی را برای ساکنان ایجاد کند، به ویژه در محیط های آپارتمانی که این مشکل به شدت قابل توجه است. با استفاده از مینی پمپ آب، این مسئله قابل حل است. این دستگاه ابعاد و وزن کوچکی دارد اما برای واحدهای آپارتمانی انتخاب بهتری به حساب می آید.

 

پمپ آب کوچک چیست؟

پمپ آب کوچک، یک واحد کامل پمپ با ساختار و قطعات مشابه پمپ های معمولی است، اما با ابعاد کوچکتر که به طور خاص برای استفاده به عنوان پمپ مستقل در آپارتمان ها طراحی و تولید شده است. این نوع پمپ به نام های مختلفی شناخته می شود از جمله پمپ زیر پکیجی، مینی پمپ آب خانگی (آپارتمانی) و پمپ زیر آبگرمکن دیواری. این پمپ ها به عنوان یک بوسترپمپ برای افزایش فشار آب در ساختمان ها عمل می کنند و می توانند در واحدهایی که با کمبود یا کاهش فشار آب روبرو هستند نصب شوند.

 

پمپ آب کوچک خانگی

 

نحوه کار پمپ داخل واحد آپارتمان

پمپ آب کوچک خانگی از ساختار پروانه ای بهره می برد که آب ورودی را از دریچه می کشد و از طریق خروجی خارج می کند. یک موتور باعث چرخش پروانه ها می شود. این پمپ ها بدون بخش مکش عمل می کنند، با این حال برخی از آن ها از پروانه های چرخشی و برخی دیگر از دیافراگم نوسانی استفاده می کنند. پمپ هایی که از دیافراگم نوسانی استفاده می کنند، آب را با استفاده از دو صفحه نوسان یا چرخش می دهند. زمانی که این صفحات روی هم می چرخند، می توانند فشار آب را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:   طرز کار چیلر تراکمی و جذبی | چیلر چگونه کار می کند؟

 

اجزا پمپ آب کوچک خانگی

پمپ آب کوچک خانگی، مانند سایر دستگاه ها، از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. بیشتر مینی پمپ های تقویت کننده آب شامل اجزا و قطعات زیر می باشند:

  • موتور
  • پروانه ها
  • ورودی
  • خروجی
  • دستگاه سنجش جریان و فشار

 

پمپ آب کوچک

 

مزایا پمپ آب داخل واحد آپارتمان

پمپ آب کوچک، فواید و مزایای بسیاری ارائه می دهد، از جمله:

  1. قیمت مقرون به صرفه: با پرداخت هزینه نصف یک پمپ معمولی، می توانید یک مینی پمپ آب آپارتمان با کارایی مشابه را تهیه کنید.
  2. وزن کم: این پمپ ها دارای وزن کمی هستند که می توان آن ها را به راحتی حمل و جا به جا کرد.
  3. قابلیت حمل: این نوع پمپ ها به عنوان پمپ های قابل حمل شناخته می شوند و می توان آن ها را به راحتی از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد.
  4. عدم نیاز به تغییرات ساختمانی: با استفاده از مینی پمپ آپارتمان، نیازی به تغییرات لوله کشی آب یا تعویض پکیج وجود ندارد.
  5. کاربرد در باغبانی: این پمپ ها همچنین در مصارف باغبانی خانگی نیز کاربرد دارند و برای آبیاری و نیازهای آبی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

خرید پمپ آب کوچک

 

معایب مینی پمپ

معایب پمپ آب کوچک داخل واحد آپارتمانی عبارتند از:

  1. قدرت و توان کم: این نوع پمپ ها توان و قدرت کمی دارند و تنها برای تأمین آب یک واحد آپارتمان مناسب هستند.
  2. عدم انطباق با کل ساختمان: این پمپ ها برای استفاده در کل ساختمان، به ویژه واحدهای با متراژ بزرگ، مناسب نیستند.
  3. عدم وجود سیستم مکش: این نوع پمپ ها برخلاف پمپ های بزرگتر، دارای سیستم مکش نیستند که ممکن است در عملکرد آن ها محدودیت هایی ایجاد کند.
  4. وابستگی به جریان آب ورودی: این پمپ ها تنها زمانی کار می کنند که آب ورودی به آن ها فشار می آورد، به عبارت دیگر در صورتی که آب ورودی جریان نداشته باشد، پمپ کار نخواهد کرد.
بیشتر بخوانید:   آموزش اصولی نحوه ی لوله کشی فن کویل

 

قیمت پمپ آب داخل واحد آپارتمان

 

نکات مهم هنگام نصب مینی پمپ خانگی

در نصب پمپ آب کوچک در داخل واحد آپارتمان، موارد زیر می توانند مفید باشند.

پمپ آب کوچک باید در مکانی نصب شود که نیاز به انتقال آب با فشار زیاد دارید. به عنوان مثال، در خانه هایی که دارای فشار آب کم هستند، پمپ باید روی خط اصلی که آب به خانه وارد می شود، نصب شود. برای مواقع خرابی پمپ، همیشه لوله بای پس داشته باشید. این لوله به شما اجازه می دهد پمپ را از خط آب جدا کرده و آن را برای عیب یابی جدا کنید. قبل از اتصال پمپ به خانه، آن را آزمایش کنید. گاهی اوقات، سرعت کم جریان می تواند باعث چرخش پمپ شده و باعث شروع و متوقف شدن پمپ به صورت پی در پی شود. در صورت پیدا کردن نشتی، پمپ را جدا کرده و آن را تست کنید تا مطمئن شوید که مشکل از پمپ نیست. سپس علت نشتی را پیدا کرده و آن را رفع کنید.

 

قیمت پمپ آب کوچک

 

راهنمای خرید پمپ آب کوچک خانگی 

می توانید پمپ آب کوچک را از فروشگاه های اینترنتی یا فروشگاه های محلی ابزارآلات و لوازم خانگی تهیه کنید. قبل از خرید پمپ آب کوچک خانگی، حتماً مشخص کنید که پمپ با نیازهای خود سازگار است و ابعاد، قدرت، و ویژگی های دیگر مورد نیاز شما را دارا است. همچنین از اعتبار و امتیاز فروشنده مطمئن شوید تا از خریدی امن و مطمئن برخوردار شوید. فروشگاه آنلاین دماجت سال های زیادی است که در این زمینه فعالیت می کند، از این رو برای خرید پمپ آب داخل واحد آپارتمان، می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:   مقایسه چیلر هوا خنک و آب خنک + بررسی تفاوت ها

 

مینی پمپ

 

عوامل موثر بر قیمت پمپ آب کوچک

قیمت پمپ آب کوچک خانگی ممکن است بسته به برند، کیفیت، قدرت، و ویژگی های دیگر متغیر باشد. قیمت این پمپ ها معمولاً در محدوده مختلفی قرار دارد، اما به طور کلی می توانید از حدود 2میلیون تومان تا 4 میلیون تومان یا بیشتر برای یک پمپ آب کوچک در بازارهای مختلف دیدار کنید. با این حال، قبل از خرید، توصیه می شود تا اطلاعات دقیق تری از فروشگاه ها و برندها به دست آورید و مقایسه قیمت و کیفیت را انجام دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

فروشگاه آنلاین دماجت، قیمت پمپ آب داخل واحد آپارتمان را بسیار مناسب تر از سایر فروشگاه ها قرار داده است که می توانید با مراجعه به سایت ما، خریدی اقتصادی داشته باشید.

 

امتیاز دهید

مطلع شدن از پست های جدید

می‌خواهم اولین نفری باشم که از مقاله‌هایی که در فروشگاه دماجت منتشر می‌شود، آگاه شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *