چیلر صنعتی چیست؟ خرید چیلر صنعتی ارزان – قیمت چیلر مناسب + همراه گارانتی اصل

دستگاهی که از طریق چرخه تبرید تراکمی یا جذبی، تبرید ایجاد می کند و دمای یک سیال میانی را کاهش می دهد، چیلر صنعتی نامیده می شود. این سیال میانی می تواند آب یا مخلوطی از آب و اتیلن گلیکول (ضد یخ) باشد. استفاده از اتیلن گلیکول در چیلر سردخانه ای و یا کاربری هایی که آب با دمای پایین نیاز دارند بکار می رود.

 

کاربرد انواع چیلر صنعتی

چیلر صنعتی در انواع کاربردهای خنک کننده از جمله خنک کننده فرآیندی، خنک سازی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات قالب گیری، رطوبت زدایی هوای فشرده و تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انواع چیلر صنعتی

همانطور که گفته شد چیلر های صنعتی به سه دسته تراکمی و جذبی و سانتریفیوژ تقسیم میشوند.رایج ترین نوع چیلرهای صنعتی که در صنایع یافت می شوند، نوع تراکمی آن هستند. چیلر های تراکمی بر مبنای چرخه تبرید تراکمی کار میکنند. بسته به نیازهای پروژه ، این چیلرها می توانند به دو سیستم خنک کننده آبی یا هوا خنک مجهز شوند.

 

طراحی و ساخت چیلر صنعتی

طراحی چیلرهای صنعتی شباهت زیادی به چیلرهای تراکمی دارد و در واقع می توان چیلرهای صنعتی را زیرمجموعه ای از دسته چیلرهای تراکمی دانست. دستگاه چیلر صنعتی معمولاً از چهار جزء اصلی تشکیل شده اند: کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط. علاوه بر این، عناصر کنترلی و حفاظتی مختلفی در ساخت این چیلرها گنجانده شده است.

 

خرید چیلر صنعتی جذبی

چیلرهای جذبی، علیرغم اینکه یک گزینه جایگزین هستند، به دلیل هزینه بالای خرید، نگهداری و استهلاک زیاد نقش کمرنگ تری نسبت به چیلر تراکمی در صنایع جدید دارند . علاوه بر این، این چیلرها با ظرفیت های تبرید بالا و فاقد کنترل ظرفیت طراحی شده اند که جذابیت آنها را برای کارفرمایان کم می کند.

بیشتر بخوانید:   راهنمای جامع راه اندازی و نصب هواساز + نکات مهم

 

خرید چیلر صنعتی تراکمی

چیلرهای تراکمی به دلیل هزینه پایین تر نسبت به چیلر جذبی و همچنین قابلیت کنترلی بیشتر و هزینه نگهداری پایین تر، سهم بیشتری از بازار چیلرهای صنعتی را به خود اختصاص داده اند. البته باید ذکر کرد که تفاوت هایی در طراحی و ساخت چیلر صنعتی و چیلر تهویه مطبوع وجود دارد که در ادامه به ان پرداخته می شود.

 

چه تفاوتی بین دستگاه چیلر صنعتی و چیلر تهویه مطبوع وجود دارد؟

تمایز بین دستگاه چیلر صنعتی و چیلر تهویه مطبوع در کاربردهای مربوطه آنها نهفته است.

صدا و لرزش: چیلرهای صنعتی که در کارخانه ها نصب می شوند در مقایسه با چیلرهای تهویه مطبوع کمتر محدودیت سطح صدا و ایجاد نویز دارند. این امر باعث می شود هنگام انتخاب بین چیلرهای هوا خنک و آب خنک و همچنین نوع کمپرسور مورد استفاده، نیاز به سختگیری کمتری در زمینه سطح صدای چیلر وجود داشته باشد.

نوع کمپرسور: چیلرهای صنعتی با توجه به حساسیت کم آنها به نویز و لرزش، می توانند از کمپرسورهای سیلندر پیستونی استفاده کنند که صدای بالاتر و لرزش بیشتری نسبت به انواع دیگر کمپرسورها ایجاد می کنند. با این حال، کمپرسورهای سیلندر پیستونی از مزیت هزینه کمتر، ساختار ساده، سهولت تعمیر، عمر طولانی و دوام برخوردار هستند.

نوع اواپراتور: سه نوع اواپراتور صفحه ای، اواپراتور پوسته-لوله و اواپراتور آیس بنک – بر اساس فشار کاری و تغییرات دما در چیلرهای صنعتی قابل استفاده هستند. استفاده از اواپراتور آیس بنک برای صنایع تزریق پلاستیک و صنایعی که به حجم زیادی آب سرد نیاز دارند توصیه می شود.

بیشتر بخوانید:   تفاوت چیلر و مینی چیلر|مقایسه کاربرد،قیمت و مصرف برق

دستگاه های کنترلی: کارکرد مداوم چیلرهای صنعتی در طول سال مستلزم استفاده از دستگاه های کنترلی و حفاظ های مختلف در تابلو برق برای نظارت بر فشار و دما است. استفاده از PLC و شیر انبساط الکترونیکی به همراه فرستنده فشار و سنسور دما برای کنترل چیلرهای صنعتی با ظرفیت خنک کنندگی بالا توصیه می شود.

 

قیمت چیلر صنعتی

قیمت چیلر صنعتی به عوامل متعددی وابسته می باشد و این عوامل میتواند در قیمت خرید چیلر صنعتی توسط کارفرما تاثیر بگذارد. این موارد شامل نوع چیلر (آب خنک یا هواخنک)، محدوده دمای کارکرد، شرایط محیطی و دمایی محل نصب، مدت زمان کارکرد در طول سال، ظرفیت واقعی سرمایش و الزامات خاص پروژه است. برای تعیین قیمت چیلر صنعتی باید تمامی این عوامل را در نظر گرفت. جهت خرید چیلر صنعتی میتوانید درخواست خود را برای دماجت ارسال کنید تا در سریع ترین زمان ممکن پیشنهاد قیمت چیلر صنعتی مورد نیاز خود را دریافت کنید.

 

نصب دستگاه چیلر صنعتی

محل نصب چیلرهای صنعتی به طور معمول بر اساس صرفه جویی در هزینه و ملاحظات فضا انتخاب می شود. چیلرهای صنعتی بزرگ اغلب در اتاق های تجهیزات مکانیکی داخل ساختمان، نزدیک به تجهیزات فرآیند و خنک کننده قرار می گیرند. این به کاهش هزینه های لوله کشی و اندازه پمپ ها کمک می کند. محل قرارگیری چیلرهای صنعتی ممکن است بر اساس اندازه آنها و اندازه کمپرسور متفاوت باشد. برخی ممکن است مستقیماً در کنار فرآیند قرار گیرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است خارج از ساختمان قرار گیرند. فضای لازم برای سرویس و تعمیر چیلر نیز باید در نظر گرفته شود. باید فضای کافی برای دسترسی آسان به قطعات برای نگهداری و تعمیر فراهم شود. در نظر گرفتن این عوامل برای اطمینان از طول عمر و عملکرد کارآمد چیلر صنعتی مهم است.

بیشتر بخوانید:   مصرف برق فن کویل چقدر است؟ + راهکارهای کاهش

 

نگهداری و تعمیرات چیلر صنعتی

نگهداری منظم چیلر صنعتی برای اطمینان از عملکرد مناسب، افزایش طول عمر و کاهش احتمال تعمیرات پرهزینه بسیار مهم است. این تعمیر و نگهداری باید شامل کارهایی مانند تمیز کردن کویل های کندانسور و اواپراتور، بررسی سطوح مبرد، بررسی نشتی، و تأیید عملکرد تمام اجزای الکتریکی و مکانیکی باشد.در صورت بروز نقص، انجام تعمیرات به موقع برای به حداقل رساندن خرابی مهم است. تعمیرات ممکن است شامل رفع نشتی مبرد، تعویض قطعات الکتریکی معیوب و رفع مشکلات مکانیکی مانند خرابی کمپرسور یا فن باشد. توصیه می شود یک برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه داشته باشید و بازرسی های منظم را توسط یک متخصص آموزش دیده انجام دهید تا مشکلات احتمالی را قبل از تشدید آنها شناسایی و برطرف کنید. علاوه بر این، داشتن قطعات یدکی در دسترس می تواند به حداقل رساندن خرابی در حین تعمیر کمک کند.

همچنین مهم است که به طور مرتب سطح مبرد را بررسی کنید، فیلترهای دستگاه را به موقع تعویض کنید، تمام اتصالات الکتریکی را بررسی کنید و عملکرد شیر انبساط را بررسی کنید. علاوه بر این، توصیه می شود برای اطمینان از نگهداری مناسب و تعمیرات به موقع، قرارداد تعمیر و نگهداری حرفه ای با سازنده چیلر یا یک شرکت تعمیر و نگهداری تخصصی داشته باشید.

امتیاز دهید

مطلع شدن از پست های جدید

می‌خواهم اولین نفری باشم که از مقاله‌هایی که در فروشگاه دماجت منتشر می‌شود، آگاه شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *