کامل ترین راهنمای خرید فن کویل + 10 نکته طلایی

راهنمای خرید فن کویل

آیا به دنبال یک فن کویل برای تهویه فضای خود هستید و نمی دانید که باید چه فاکتور هایی را قبل از خرید فن کویل بررسی کنید؟ نگران نباشید شما در بهترین مکان ممکن برای گرفتن پاسخ خود هستید! در این راهنمای جامع، رازهایی را که اکثر مردم در مورد خرید فن کویل نمی‌دانند، فاش می‌کنیم که می‌تواند شما را از اشتباهات گران قیمت و استرس‌های غیرضروری نجات دهد. پیشنهاد می شود حتما تا انتهای مقاله، همراه ما باشید چون قرار است نکاتی گفته شود که در جای دیگری نمی توانید آن ها را پیدا کنید!

 

راهنمای خرید فن کویل

خرید فن کویل ممکن است ساده به نظر برسد، اما در نظر گرفتن فاکتورهای خاصی می تواند کمی انتخاب را کمی پیچیده تر کند. این واحدها که بخشی جدایی ناپذیر از سیستم های تهویه مطبوع را تشکیل می دهند، وظیفه تنظیم دمای محیط و اطمینان از راحتی را بر عهده دارند. هنگام انتخاب چیلر و فن کویل برای خنک کردن ساختمان، مهم است که نکات خاصی را برای انتخاب فن کویل مناسب برای نیازهای خود در نظر داشته باشید.

فن کویل ها دستگاه های نسبتاً ساده ای هستند که عمدتاً از یک فن دمنده، کویل یا مبدل حرارتی، فیلتر و سینی تخلیه تشکیل شده اند. در بخش‌های بعدی، فاکتورهای کلیدی را که هنگام خرید فن کویل باید در نظر داشته باشید، ارائه می دهیم.

 

راهنمای انتخاب نوع فن کویل مناسب

فن کویل ها در اشکال و اندازه های مختلف با ظرفیت های متفاوت و متناسب با فضاهای مختلف موجود هستند. آشنایی با انواع مختلف می تواند هنگام انتخاب فن کویل مفید باشد. در زیر برخی از انواع فن کویل که معمولاً در پروژه ها استفاده می شود آورده شده است:

فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار که معمولاً در محیط های مسکونی به کار می رود، به دلیل صدای خروجی کم، نصب مخفی در داخل سقف و قیمت مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می گیرند. در همین حال، فن کویل های سقفی، به دلیل طراحی پانل های جذاب، موقعیت جانبی روی سقف و توزیع جریان هوا به سمت پایین محبوب هستند. می توان گفت این نوع فن کویل یکی از پرکاربرد ترین نوع فن کویل ها می باشد.

بیشتر بخوانید:   مصرف برق فن کویل چقدر است؟ + راهکارهای کاهش

فن کویل زمینی

فن کویل زمینی یکی از روش‌های پرکاربرد در سیستم‌های گرمایش و سرمایش محیطی است. فن کویل های زمینی می توان گفت که مدل‌های قدیمی‌تر فن کویل‌ها هستند. فن کویل زمینی علاوه بر اینکه از منابع انرژی پایدار استفاده می‌کند، همچنین به دلیل کاهش هزینه‌های انرژی و حفظ محیط زیست بسیار محبوب است. فن‌کویل‌های زمینی معمولاً به عنوان جایگزین تأسیسات در برخی مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و تأسیسات مشابه استفاده می‌شوند.

فن کویل کاستی چهار طرفه

فن کویل کاستی چهار طرفه که عمدتاً در فضاهای تجاری مانند دفاتر و لابی ها مورد استفاده قرار می گیرد، نیاز به نصب در مرکز سقف دارند تا اطمینان حاصل شود که باد در چهار جهت هدایت می شود. در نتیجه، اغلب در مکان‌های مسکونی که لوسترها یا سایر موانع ممکن است مانع نصب مرکزی شوند، استفاده نمی‌شوند.

فن کویل کانالی

فن کویل کانالی، با حجم هوای بالا و سطوح نویز همراه، بیشتر برای مناطق با اشغال بالا، مانند راهروهای پروژه های تجاری و لابی های هتل یا ساختمان مناسب هستند. فن کویل های کانالی فشار قوی که به دلیل فشار استاتیک خارجی بالا، توزیع بهتر باد را ارائه می دهند، در مناطقی با سقف بلند نیز استفاده می شوند.

فن کویل دیواری

فن کویل های دیواری به دلیل نصب روی دیوار، محبوبیت کمتری پیدا کرده اند، که می تواند فضا را هم در پروژه های مسکونی (جایی که ممکن است با تابلوها تداخل داشته باشد) و هم در پروژه های تجاری (جایی که ممکن است مانع از قرار دادن قفسه ها شود) اشغال کند. فن کویل های دیواری که عمدتاً در بانک ها و سایر تأسیسات با سقف بلند نصب می شوند، برای افزایش کارایی و کارایی طراحی شده اند.

 

راهنمای سطح صدای فن هنگام خرید کویل

میزان صدا و صدای فن کویل یکی از نکات مهم در هنگام خرید است. فن کویل های سقفی توکار و فن کویل های کاستی، معمولا صدای کمتری نسبت به انواع دیگر فن کویل تولید می کنند. توجه به این نکته مهم است که با افزایش فشار استاتیکی خروجی، سطح صدای فن کویل افزایش می یابد. فن کویل های سقفی معمولاً در محدوده قابل قبولی نویز تولید می کنند که می توان بهترین گزینه برای اتنخاب فن کویل با صدای کم است.

بیشتر بخوانید:   انتخاب، نصب و طراحی کانال کشی هواساز

فن کویل های سقفی توکار موجود در بازار معمولا دارای فشارهای 12 و 30 پاسکال هستند. فن کویل های 30 پاسکال باد بیشتری تولید می کنند و در نتیجه صدای بیشتری تولید می کنند. هنگام انتخاب فن کویل سقفی توکار برای پروژه های مسکونی، توصیه می شود ظرفیت پایین تری را برای اتاق خواب انتخاب کنید تا فن کویل در بیشتر مواقع با سرعت کمتری کار کند و صدای کمتری تولید کند.

فن کویل های کانالی فشار بالا، به دلیل سطح بالای سر و صدای خود شناخته می شوند.

هنگام خرید فن کویل، بررسی کاتالوگ سازنده برای سطح صدای دستگاه ضروری است.

 

راهنمای انواع قطعات مورد استفاده در فن کویل ها

همانطور که قبلا ذکر شد، فن کویل ها از اجزای مختلفی از جمله فن دمنده، کویل یا مبدل حرارتی، فیلتر و سینی تخلیه تشکیل شده اند.

1 – دمنده

دمنده ها یا فن های فن کویل، معمولاً از فلز گالوانیزه یا پلاستیک فشرده (ABS) ساخته می شوند. دمنده های فلزی به دلیل دوام و مقاومت در برابر تغییر شکل، حتی پس از استفاده مداوم برای چندین فصل، ترجیح داده می شوند. در مقابل، دمنده های پلاستیکی سبک وزن هستند و صدای کمتری تولید می کنند. معمولاً تا زمانی که دما به حدود منفی 20 درجه سانتیگراد نرسد تغییر شکل نمی دهند که یکی از مزایای ABS است. با این حال، ناخالصی های موجود در پلاستیک می تواند باعث تغییر شکل دمنده پس از چند دوره کار شود و در نتیجه عدم تعادل دینامیکی و صدا ایجاد شود.

2 – فیلتر

هنگام در نظر گرفتن فیلترهای فن کویل، ضروری است که اطمینان حاصل شود که دستگاه دارای فیلتری است که به راحتی قابل دسترسی و قابل شستشو است. فیلترهای فن کویل معمولاً از موادی مانند پارچه، پلاستیک یا آلومینیوم ساخته می شوند.

3 – سینی تخلیه

برای فن کویل های سقفی توکار، داشتن سینی تخلیه برای جمع آوری آب متراکم و هدایت آن به بیرون ضروری است. بنابراین مهم است که سینی بدون درز تولید شود و عایق خوبی داشته باشد. همچنین قرار دادن کامل سینی زیر شیرهای نصب می تواند از احتمال نشت آب به سقف جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:   کامل ترین راهنمای خرید هواساز + 8 نکته طلایی

4 – مبدل حرارتی

هنگام خرید فن کویل، مهم است که مطمئن شوید مبدل حرارتی ظرفیت سرمایش و گرمایش مناسب با محیط شما را دارد. ظرفیت مبدل حرارتی را می توان با تغییر اندازه لوله، تعداد ردیف ها و تعداد پره ها در هر اینچ تنظیم کرد. فن کویل هایی با سه ردیف لوله مسی در کویل های خود، معمولا در بازار موجود است.

از دیگر فاکتورهای مهمی که در خرید فن کویل باید در نظر گرفت می توان به جنس و ضخامت بدنه فن کویل، نوع ورق مورد استفاده، نوع سیم کشی، برند قطعات و موتور فن اشاره کرد.

 

راهنمای انتخاب ظرفیت هنگام خرید فن کویل

انتخاب ظرفیت مناسب برای فن کویل می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. امروزه بسیاری از شرکت های خدمات مهندسی و فروش تجهیزات تهویه مطبوع خدمات اندازه گیری ظرفیت و مشاوره پروژه را ارائه می دهند. اندازه گیری ظرفیت برای یک پروژه به طور کلی یک فرآیند پیچیده است که شامل در نظر گرفتن عوامل متعددی مانند شرایط آب و هوایی، جهت نور خورشید، اندازه اتاق، ارتفاع سقف، تعداد درها و پنجره ها و تعداد افراد در اتاق است. مهندسان معمولاً از نرم افزار هایی مانند Carrier و Revit برای محاسبه دقیق این عوامل استفاده می کنند. با این حال، قوانینی نیز برای انتخاب ظرفیت مناسب فن کویل وجود دارد.

پیشنهاد می شود در این مورد حتما با متخصصان مشورت کنید تا دچار زیان های جبران ناپذیر نشوید! مرجع تخصصی دماجت، با به کارگیری متخصصان با تجربه و آموزش دادن آن ها بر اساس جدید متد های روز دنیا، بهترین مشاوره را برای خرید فن کویل به مشتریانش ارائه می دهد. شما می توایند با کارشناسان دماجت تماس بگیرید و برای خرید فن کویل مشاوره بگیرید و یا درخواست مشاوره رایگان خود را ثبت کنید تا متخصصان ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را برای انتخاب ایده آل ترین فن کویل به شما ارائه دهند.

امتیاز دهید

مطلع شدن از پست های جدید

می‌خواهم اولین نفری باشم که از مقاله‌هایی که در فروشگاه دماجت منتشر می‌شود، آگاه شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *