طرز کار فن کویل | فن کویل چگونه کار می کند؟

در حوزه سیستم های تهویه مطبوع (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع)، واحد فن کویل به عنوان یک جزء ضروری است که برای سادگی و کارایی آن برجسته است. در اصل، یک فن کویل دستگاهی است که از یک کویل و یک فن برای گرم کردن یا خنک کردن یک اتاق بدون نیاز به کانال، استفاده می کند. طرز کار فن کویل به این صورت است که با عبور هوا از روی مبدل حرارتی که توسط آب گرم یا خنک می شود، عمل می کند. این آب معمولاً توسط دیگ یا چیلر تامین می شود که به ترتیب آب را گرم یا خنک می کند. همانطور که هوا روی مبدل حرارتی جریان می یابد، گرما یا سرما را از سیم پیچ جذب می کند و متعاقبا دمای آن را تغییر می دهد. سپس این هوای مطبوع به داخل اتاق بازگردانده می شود و در نتیجه آسایش حرارتی مطلوب حاصل می شود. سیستم فن کویل، به دلیل طراحی خود، امکان کنترل موضعی را فراهم می کند و آن را در بسیاری از کاربردها که در آن سفارشی سازی دمای اتاق به صورت فردی مهم است، به یک انتخاب ارجح تبدیل می کند.

 

 

فن کویل چگونه کار می کند

 

اگر قصد خرید فن کویل با کیفیت و قیمت رقابتی دارید، می توانید با تماس بگیرید.

 

فن کویل چیست؟

فن کویل یک وسیله گرمایشی و سرمایشی است که معمولا در سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود. با گردش هوا بر روی مبدل حرارتی کار می کند تا فضا را خنک یا گرم کند. این دستگاه به طور گسترده در محیط های مختلف از جمله ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شود.

فن کویل یک وسیله گرمایشی و سرمایشی است که معمولا در سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود. با گردش هوا بر روی مبدل حرارتی کار می کند تا فضا را خنک یا گرم کند. این دستگاه به طور گسترده در محیط های مختلف از جمله ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شود.

یک فن کویل معمولاً شامل اجزای مختلفی است، از جمله کویل های خنک کننده و گرمایش، یک فن، یک فیلتر هوا که می تواند شسته یا تعویض شود، یک شیر و یک دریچه هوا. عملکرد کنترل دما در فن کویل ها از طریق ترموستات داخلی به دست می آید. این دستگاه همچنین دارای رطوبت گیر است که به کاربران امکان می دهد سطح رطوبت را تنظیم کنند، در حالی که فن حجم هوا را تنظیم می کند. علاوه بر این، میزان هوای تازه را می توان با روش های استاندارد کنترل کرد.

 

طرز کار فن کویل

 

برای استعلام قیمت فن کویل سقفی، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

انواع فن کویل

فن کویل ها را می توان بر اساس روش نصب و کارایی به انواع مختلفی دسته بندی کرد. به طور معمول، یک سیستم فن کویل شامل یک فن و یک کویل ساخته شده از لوله مسی و پره های آلومینیومی است. بر اساس روش نصب، فن کویل ها را می توان به دو دسته داخلی یا روکار طبقه بندی کرد. از نظر عملکرد، آنها را می توان به گرمایش، سرمایش یا ترکیبی از هر دو طبقه بندی کرد.

بیشتر بخوانید:   تفاوت چیلر و مینی چیلر|مقایسه کاربرد،قیمت و مصرف برق

برای استعلام قیمت فن کویل زمینی، می توانید به صفحه این محصول در دماجت مراجعه کنید.

 

کاربردهای مختلف فن کویل ها

سیستم های فن کویل کاربردهای متعددی در تنظیمات مختلف پیدا می کنند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از فن کویل ها، قابلیت تنظیم دما به صورت جداگانه در هر بخش یا فضا است. علاوه بر این، فن کویل ها می توانند از انتقال آلاینده ها بین اتاق ها جلوگیری کنند.

فن کویل ها معمولا در هتل ها، متل ها، آپارتمان ها و ساختمان های اداری استفاده می شوند. با این حال، به دلیل راندمان پایین فیلتر هوا در فن کویل ها و چالش های مربوط به نظافت و نگهداری، استفاده از آنها در بیمارستان ها توصیه نمی شود، اگرچه ممکن است در برخی از مناطق بیمارستان استفاده شود.

دماجت، ارائه دهنده رقابتی ترین قیمت فن کویل کاستی در ایران است. برای اطلاع از قیمت ها می توانید درخواست مشاوره رایگان خود را ثبت کنید تا متخصصان ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرید و شما را راهنمایی کنند.

 

دسته بندی فن کویل

فن کویل ها بر اساس کاربردشان به سه دسته تقسیم می شوند:

فن کویل زمینی: این نوع فن کویل دارای ظرفیت 200 تا 1000 فوت مکعب در دقیقه است و هوا را به صورت عمودی یا افقی توزیع می کند.

فن کویل سقفی: همانند فن کویل زمینی، این نوع فن کویل نیز دارای ظرفیت 200 تا 1000 فوت مکعب در دقیقه است. به دو صورت کابینت دار و بدون کابینت عرضه می شود.

بیشتر بخوانید:   مزایا و معایب برج خنک کننده | بررسی جامع ویژگی ها

فن کویل کانالی: این نوع فن کویل دارای ظرفیت 600 تا 2000 فوت مکعب در دقیقه بوده و در سه طرح موجود می باشد.

برای خرید فن کویل کانالی و دریافت مشخصات فنی دستگاه، می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید.

 

تقسیم بندی فن کویل از نظر گرمایش و سرمایش

فن کویل ها را می توان بر اساس ساختارشان به دو نوع دو لوله ای و چهار لوله ای تقسیم بندی کرد.

شکل دو لوله ای فن کویل شامل یک لوله جریان و یک لوله برگشت است. از طرفی فرم چهار لوله ای شامل دو لوله برای ورود آب به کویل و دو لوله برای برگشت آب می باشد.

فن کویل چهار لوله ای دارای قابلیت بی نظیر سرمایش و گرمایش همزمان در قسمت های مختلف یک فضا می باشد. در مقابل، فرم دو لوله ای تنها می تواند گرمایش یا سرمایش را در یک فضای واحد در یک زمان انجام دهد.

توجه به این نکته ضروری است که به دلیل تفاوت در سیستم های لوله کشی در ساختمان ها، به طور کلی توصیه می شود از فن کویل ها برای سرمایش یا گرمایش استفاده شود، اما نه از هر دو.

 

فن کویل ها چگونه کار می کنند؟

فن کویل ها معمولا به دو صورت عمل می کنند. در روش اول، فن کویل وظیفه تامین گرمایش و سرمایش لازم را بر عهده دارد، در حالی که هواکش مرکزی از طریق کانال هایی که برای پخش هوا در محل مورد نظر تعبیه شده است، هوای تازه را آزاد می کند. این فرآیند باعث ایجاد تهویه مناسب در فضا می شود.

بیشتر بخوانید:   نحوه اسید شویی چیلر به صورت اصولی | راهنمای قدم به قدم

در روش دوم ترموستات داخل فن کویل میزان گرما و سرمای خروجی را تنظیم می کند و به همین ترتیب فن روشن و خاموش می شود.

در حالت دوم کار، فن کویل نه تنها گرمایش و سرمایش لازم بلکه هوای تازه را نیز بر عهده دارد. فن دستگاه از طریق دریچه تعبیه شده در پشت فن کویل هوای تازه را می کشد و آن را در فضای مورد نظر پخش می کند.

یکی از مزایای قابل توجه استفاده از این حالت کاهش هزینه های اضافی مانند هزینه سیستم های تهویه مطبوع مرکزی و تجهیزات مورد نیاز آنها می باشد.

با این حال، یکی از معایب این حالت عدم فیلتراسیون در هوای تازه است که ممکن است بر کیفیت هوا در فضا تأثیر بگذارد.

 

مزایا سیستم های فن کویل

سیستم های فن کویل دارای چندین مزیت هستند، از جمله:

  • فضای کمتری را اشغال می کند
  • آسان برای استفاده
  • امکان کنترل دمای جداگانه در هر اتاق را فراهم می کند
  • می تواند از گرمای خورشیدی برای تامین آب گرم برای گرمایش استفاده کند
  • از انتشار آلودگی بین اتاق ها جلوگیری می کند
  • کنترل آسانتر آتش و دود در هنگام آتش سوزی به دلیل عدم وجود کانال کشی رفت و برگشت

 

معایب سیستم های فن کویل

با این حال، سیستم های فن کویل دارای معایبی نیز هستند، از جمله:

  • نگهداری و تعمیر باید در داخل اتاق یا فضا انجام شود.
  • برای تخلیه آب نیاز به تشت و لوله دارد
  • فیلتراسیون ضعیف به دلیل فیلترهای کم بازده
  • کنترل میزان هوای تازه ورودی به اتاق ها برای حفظ کیفیت هوا مناسب نیست.
امتیاز دهید

مطلع شدن از پست های جدید

می‌خواهم اولین نفری باشم که از مقاله‌هایی که در فروشگاه دماجت منتشر می‌شود، آگاه شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *