مصرف برق فن کویل چقدر است؟ + راهکارهای کاهش

در حالی که فن کویل ها به خاطر توان خروجی بالای خود شناخته می شوند، مصرف برق آنها نیز می تواند قابل توجه باشد. در مقایسه با کولرگازی، مصرف برق فن کویل ها در شرایط خاص می تواند مقرون به صرفه تر باشد. در حالی که سیستم های تهویه مطبوع به طور کلی انرژی کارآمدتری دارند، فن کویل ها می توانند کنترل بهتری بر دما در یک فضای داخلی کوچک و بزرگ داشته باشند. علاوه بر این، فن کویل ها اغلب همراه با سایر سیستم های تهویه مطبوع مانند چیلر، برای تامین گرمایش و سرمایش هدفمند استفاده می شوند که می تواند منجر به صرفه جویی کلی در انرژی شود.

 

فن کویل یکی از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی محبوب است که در فضاهای داخلی کوچک مانند اتاق ها، شرکت و … و فضاهای بزرگ مانند سالن های تئاتر و سالن های ورزشی سرپوشیده استفاده می شود. فن کویل های دماجت در مدل های مختلفی از جمله سقفی، زمینی، کانالی و کاستی عرضه می شوند و می توان آنها را متناسب با نیازهای خاص سفارشی کرد. برای راهنمایی برای خرید فن کویل می توانید با کارشناسان دماجت، ارتباط برقرار کنید.

 

مصرف برق فن کویل چقدر است

 

فن کویل در مقابل کولر گازی

بیایید یک نوع فن کویل معمولی، فن کویل یک طرفه سقفی را با یک کولر گازی 12000 BTU مقایسه کنیم. فن کویل یک طرفه به طور معمول 46 وات برق مصرف می کند که در نتیجه در مناطق معمولی سالانه حدوداً 650 هزار تومان هزینه دارد. در مقابل کولر گازی 12000 بی تی یو معمولا 5 آمپر برق مصرف می کند که برای 10 ساعت استفاده در روز به مدت دو ماه حدود 150 هزار تومان، یعنی سالیانه حدود 900 هزار تومان هزینه دارد. در حالی که کولرهای گازی ظرفیت سرمایش بالاتری دارند و برای مناطق گرمسیری مانند خوزستان مناسب‌تر هستند، در مقایسه با فن کویل‌ها از بازده اقتصادی کمتری برخوردار هستند. با این حال، مناسب بودن و مقرون به صرفه بودن فن کویل ها در مقابل کولر گازی، در نهایت به نیازهای خاص فضایی که در حال سرمایش یا گرمایش است بستگی دارد.

همچنین از لحاظ ظاهری، فن کویل گزینه ی ایده آل تری هستن برای مثال یک فن کویل سقفی در سقف نصب می شود و در فصای محیط دیده نمی شوند، ولی کولر های گازی قسمتی از فضا را اشغال می کنند و ظاهر به نسبت قدیمی تری را دارند.

 

مصرف انرژی فن کویل

 

برای خرید فن کویل سقفی با کیفیت و قیمت رقابتی، می توانید از دماجت دیدن فرمایید.

بیشتر بخوانید:   طرز کار فن کویل | فن کویل چگونه کار می کند؟

 

رابطه بین توان واحد فن کویل و مصرف برق

برای تعیین میزان مصرف برق، یک واحد فن کویل، باید ظرفیت آن را بر کیلووات ساعت تقسیم کنیم. به عنوان مثال، یک فن کویل با ظرفیت 4500 وات به مدت 1 ساعت، 0.45 کیلووات ساعت برق مصرف می کند.

بنابراین توان واحد فن کویل و مدت زمان استفاده از آن از عوامل اصلی تعیین کننده مصرف برق آن می باشد. شایان ذکر است که واحدهای فن کویل کوچکتر معمولاً برق کمتری نسبت به واحدهای بزرگتر مصرف می کنند.

برای خرید فن کویل زمینی با بهره وری انرژی بالا و قیمت رقابتی، می توانید با ما تماس بگیرید.

 

راهکار های کاهش مصرف انرژی در واحدهای فن کویل

در مرحله طراحی ساختمان ها، در نظر گرفتن بهره وری انرژی و به حداقل رساندن اتلاف انرژی ضروری است. یکی از گزینه هایی که طراحان مد نظر دارند، استفاده از فن کویل سقفی و توکار است که فضای کمتری را اشغال می کند و می تواند کارایی بیشتری داشته باشد.

فن کویل های سقفی و کاستی همچنین می توانند چندین اتاق را به طور همزمان خنک کنند و در نتیجه باعث صرفه جویی در هزینه می شود. در سال های اخیر، واحدهای تهویه مطبوع دستخوش تغییراتی شده اند که باعث بهبود راندمان و کاهش مصرف انرژی شده است. در نتیجه، بسیاری از ساختمان های بزرگ شروع به اولویت بندی فن کویل ها به عنوان راهی برای کاهش مصرف برق کرده اند.

فن کویل‌ها علاوه بر قابلیت سرمایش، می‌توانند گرمایش را نیز تامین کنند و نیازی به رادیاتور و سایر وسایل گرمایشی که فضای ارزشمند اتاق را اشغال می‌کنند را از بین ببرند. به طور کلی، فن کویل ها به یک گزینه محبوب برای کاهش مصرف انرژی و بهبود بهره وری انرژی در ساختمان تبدیل می شوند.

بیشتر بخوانید:   تفاوت چیلر و مینی چیلر|مقایسه کاربرد،قیمت و مصرف برق

 

مصرف برق فن کویل

 

برای دریافت استعلام قیمت فن کویل کاستی و سقفی، درخواست مشاوره رایگان خود را ثبت کنید، تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن،

 

تکامل فن کویل ها

فن کویل ها همچنان محبوب ترین دستگاه تهویه مطبوع برای فضاهای داخلی بزرگ هستند. در گذشته با جایگزینی ساختمان های بزرگتر با ساختمان های کوچکتر، نیاز به روشی برای سرمایش و گرمایش ساختمان ها در فصول مختلف احساس می شد.

استفاده از کولرها و بخاری های کوچک در هر اتاق گران بوده و از نظر مصرف برق مقرون به صرفه نیست. به عنوان یک راه حل، سیستم های تهویه مطبوع بزرگ برای کمک به کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن اتلاف انرژی توسعه یافتند. فن کویل ها جزو اولین سیستم های سرمایشی و گرمایشی بودند که توسعه یافتند و امروزه به دلیل کارایی و تطبیق پذیری، گزینه ای محبوب باقی مانده اند. با گذشت زمان، فن کویل ها برای افزایش بهره وری انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی خود، دستخوش پیشرفت هایی شده اند.

فن کویل ها اصولاً برای استفاده در فضاهای داخلی بزرگ طراحی شده اند و در صورت نیاز وظیفه گرمایش و سرمایش محیط را بر عهده دارند. آنها معمولاً در خنک کردن مکانیکی هوا در فصول گرم و ارائه تهویه مطبوع گرم در فصول سرد استفاده می شوند. فن کویل های سفارشی شده نیز در سیستم های مترو استفاده می شوند، جایی که به طور خاص برای نیازها و محدودیت های منحصر به فرد فضاهای مترو طراحی شده اند. فن کویل های کانالی می توانند مناسب ترین گزینه، برای فضاهای بزرگ باشند.

در پی همه‌گیری COVID-19، تهویه مناسب در فضاهای بسته با احتمال بالای تردد انسان بسیار مهم شده است. در مکان‌های شلوغ مانند سیستم‌های مترو، تهویه هوای ناکافی می‌تواند منجر به افزایش خطر انتشار ویروس و ایجاد عواقب شدید شود. بنابراین، حفظ سیستم‌های تهویه و تهویه مطبوع مناسب در سیستم‌های مترو برای جلوگیری از شیوع COVID-19 و اطمینان از ایمنی عمومی ضروری است.

بیشتر بخوانید:   نحوه عیب یابی چیلر تراکمی به روش اصولی

برای استعلام قیمت فن کویل کانالی و دریافت مشخصات فنی با دماجت، در تماس باشید.

 

صحبت پایانی در مورد فن کویل

به طور کلی، فن کویل ها ثابت کرده اند که یک راه حل قابل اعتماد برای نیازهای گرمایش و سرمایش فضاهای داخلی بزرگ هستند. آنها نسبت به خرید چندین واحد تهویه مطبوع برای یک ساختمان بزرگ یک مزیت اقتصادی دارند. اگر به یک فن کویل نیاز دارید، شوفاژ ایران طیف وسیعی از آپشن ها را با بهترین قیمت ممکن در بازار ایران ارائه می دهد. می توانید برای سفارش محصول مورد نظر خود به بخش فروشگاه وب سایت آنها مراجعه کنید یا مدل های مختلف را بررسی کنید. با نگهداری و استفاده مناسب، فن کویل ها می توانند راه حل های کارآمد و مقرون به صرفه ای برای کنترل آب و هوای داخل ساختمان ارائه دهند.

 

سوالات متداول

آیا فن کویل ها برای مناطق گرمسیری مناسب هستند؟

فن کویل ها به دلیل حساسیتی که دارند ممکن است بهترین گزینه برای مناطق گرمسیری نباشند. با این حال، مدل های خاصی از فن کویل ها برای استفاده در آب و هوای گرم طراحی شده اند.

آیا می توان از فن کویل در منازل استفاده کرد؟

بله، فن کویل های کوچک را می توان در منازل استفاده کرد. آنها را می توان همراه با یک سیستم تهویه مطبوع مناسب برای تامین هوای تازه به تمام اتاق ها استفاده کرد. مهم است که در نظر بگیرید که آیا این یک گزینه اقتصادی بر اساس نیازها و شرایط خاص شما است یا خیر.

امتیاز دهید

مطلع شدن از پست های جدید

می‌خواهم اولین نفری باشم که از مقاله‌هایی که در فروشگاه دماجت منتشر می‌شود، آگاه شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *