لوله جدار چاه|قیمت لوله چاه آب کشاورزی چاه عمیق | خرید

 لوله جدار چاه چیست؟

چاه هایی که برای دسترسی به آب زیرزمینی، نفت یا گاز حفر می شوند، مستعد ریزش و آسیب هستند. برای ایمن سازی این چاه ها لوله هایی در جداره آنها تعبیه می شود که به لوله های جدار یا روکش چاه معروف هستند. این لوله ها یک هدف دوگانه را انجام می دهند: تثبیت جداره های چاه و انتقال آب، نفت یا گاز به سطح. لوله های جدار بسته به نوع چاه به دو نوع شیاردار (مشبکی) و بدون شیار (غیر مشبک) تقسیم می شوند. انواع مختلفی از لوله های جدار چاه برای کاربردهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.

لوله جداره چاه

انواع  لوله ی جدار چاه

انواع لوله جدار چاه به شرح زیر است :

لوله چاه عمیق

همانطور که از نام آن پیداست، این لوله برای استفاده در چاه های عمیق طراحی شده است. می توان آن را از موادی مانند فولاد بدون درز، فولاد درز مستقیم، مارپیچ، پی وی سی و غیره ساخت. اما به دلیل مقرون به صرفه بودن، لوله فولادی درز مستقیم معمولاً در حفاری چاه های عمیق استفاده می شود.

لوله چاه کشاورزی

یکی از کاربردهای اولیه لوله جدار چاه در چاه های کشاورزی است. برای این چاه ها معمولا از لوله های شیاردار با قطر بیشتر (با ضخامت 6 میلی متر یا بیشتر) استفاده می شود. قیمت لوله چاه آب کشاورزی به عواملی مانند اندازه، ضخامت، سازنده و کیفیت مواد اولیه بستگی دارد

لوله چاه آب

لوله چاه آب برای چاه هایی که برای پمپاژ آب حفر می شوند، از لوله های شیاردار یا مشبک استفاده می شود. شیارها که به شکل قوس قرار گرفته اند، از گرفتگی لوله با زباله جلوگیری می کنند. علاوه بر این، فضای باز در لوله جدار شیاردار، جریان بهتر آب را تسهیل می کند و از کاهش فشار آب جلوگیری می کند. قیمت لوله جدار چاه عمیق به عواملی مانند اندازه، ضخامت، سازنده و کیفیت ارایه شده وابسته است.

جنس لوله جدار چاه

به طور کلی، لوله جدار چاه در دو جنس فلزی و غیر فلزی تولید می شود. محبوب‌ترین لوله‌های جدار از جنس فولاد و PVC هستند. لوله جدار فلزی برای سالیان متمادی انتخاب اول حفاران می‌شود و اکنون هم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این لوله به دو روش تولید می شود:

  • نورد و خم کردن ورقه فلزی به شکلی که درز لوله پس از نورد شدن، در امتداد محور آن قرار گرفتن.
  • با پیچاندن ورق فلزی به صورت زاویه‌ای و ایجاد درزهای مارپیچ

نوع دیگر لوله های جدار چاه، از جنس پی وی سی است. این لوله‌ها در برابر خوردگی مقاوم هستند، وزن کمی دارند، قابل حمل هستند، غیر سمی و غیر هادی هستند، هزینه آن‌ها کمتر و تا عمق 500 متری هم قابل نصب خواهند بود. در نهایت انتخاب لوله جدار چاه مناسب، بر اساس فاکتورهایی مانند عمق چاه، نوع مصرف شده، وضعیت زمین محل قرارگیری چاه و … می شود.

کاربردهای لوله جدار چاه

تا این‌جای مقاله متوجه شدیم که لوله جدار چاه، برای افزایش امنیت چاه، جلوگیری از ریزش مواد کنار چاه به درون آن، رساندن سیال از عمق زمین به سطح و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که در هر حفر چاه، همیشه احتمال ریزش خاک سست جدار چاه به درون آن وجود دارد. همچنین ممکن است با نشت مواد مختلف به درون چاه، آب یا سایر ذخایر زمینی موجود در آن، زیر قرار گیرند.

پس می‌گفت که اصلی‌ترین کاربرد انواع لوله‌های جدار چاه، جلوگیری از نشت جداره‌های چاه به درون آن است. معمولا بسته به عمق چاه، از 4 الی 6 لوله جدار برای این منظور استفاده می‌شود. از طرف دیگر، لوله جدار چاه کمک می‌کند که سیال بدون فشار افت به سطح زمین می‌رسد و با توجه به شیارهایی که روی این لوله قرار می‌گیرد، می‌شود و از آن جلوگیری می‌کند.

قیمت لوله جداره چاه

دسته بندی لوله های جدار چاه

این لوله‌ها بر اساس فاکتورهای تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به همه آن‌ها پرداخته می‌شود:

سایز

منظور از سایز همان قطر لوله است که معمولا بین 6 تا 16 اینچ در نظر گرفته می‌شود. معمولاً هرچه عمق چاه بیشتر باشد به لوله‌های با سایز بزرگ‌تر خواهد بود.

بر اساس ضخامت

لوله‌های جدار چاه می‌توانند بر اساس ضخامت ورق استفاده شوند در تولید آن‌ها هم مورد بررسی قرار می‌گیرند. به طور کلی، در تولید لوله جدار چاه از ورقه‌هایی با ضخامت 4 الی 6 میلی‌متر استفاده می‌شود..

بر اساس وزن شاخه

وزن شاخه که به عبارتی دیگر بیان کننده وزن لوله جدار است، یکی از عوامل مهم برای تعیین قیمت و کیفیت کلی این لوله است. جنس ورق به کار رفته و ضخامت آن، دو فاکتور اصلی در تعیین وزن لوله جدار چاه هستند. لوله های فلزی در شاخه های 12 متری معمولاً از 288 تا 822 دریا در بازار موجود هستند. در قسمت های بعد به صورت مستقیم به وزن جدار چاه پرداخت.

مشخصات فنی لوله جدار چاه

لوله جدار چاه از نظر مشخصات فنی هم به دسته های مختلف تقسیم بندی می شود که در ادامه، به شرح آن ها پرداخته می شود:

استانداردهای لوله جدار چاه

همان‌طور که در قسمت‌های قبل هم اشاره شد، لوله‌های جدار چاه در ضخامت‌ها و سایزهای گوناگون تولید می‌شوند. با این شرایط استانداردهای جهانی برای نظارت بر تولید صحیح و اصولی این مقاطع، تعریف شده و شامل موارد زیر می‌شود:

جنس لوله جدار چاه

به طور کلی لوله جداره چاه به دو صورت فلزی و غیرفلزی تولید می شود. ماننده لوله جدار چاه پلاستیکی{یو پی  وی سی و پی وی سی} قیمت لوله جدار چاه  محبوب ترین لوله های جدار از فولاد و پی وی سی ساخته شده اند. لوله جدار فلزی سال هاست که اولین انتخاب حفارها بوده و هنوز هم محبوبیت زیادی دارد. این لوله به دو صورت تولید می شود:

  • نورد و خم شدن ورق فلزی به گونه ای که درز لوله پس از نورد در امتداد محور خود قرار گیرد.
  • با پیچاندن ورق فلزی به صورت زاویه دار و ایجاد درزهای مارپیچ

نوع دیگری از لوله جدار چاه از پی وی سی می باشد. این لوله ها مقاوم در برابر خوردگی، وزن سبک، قابل حمل، غیر سمی و غیر رسانا هستند، هزینه آنها کمتر است و تا عمق 500 متری قابل نصب هستند. در نهایت انتخاب لوله جداره چاه مناسب به عواملی مانند عمق چاه، نوع مایع استخراج شده، وضعیت زمینی که چاه در آن قرار دارد و … بستگی دارد.

آماده سازی شبکه برای لوله های جدار چاه

تهیه لوله های جدار چاه مشبک توسط شرکت های تهران بسته به حجم تقاضا و شرایط بازار به طور معمول بین 2 تا 7 روز کاری زمان می برد. در صورتی که خدمات مش بندی توسط کارخانه های تولیدی ارائه می شود، قبل از هر خرید لوله جدار چاه، زمان تحویل باید با کارخانه چک شود.

برند تولید کننده لوله چاه

لوله های جدار چاه نیز مانند هر محصول دیگری برند آن بسیار مهم است. شرکت هایی که سالیان سال در حال تولید یا عرضه آن می باشند، قطعاً نام هایی که سالیان سال در این عرصه فعالیت می کنند، توانسته اند کیفیت خود را روز به روز ارتقا ببخشند. برندهایی که در بین صنعت گران به خوبی و کیفیت یاد می شود، می تواند گزینه بهتری باشد. معمولاً برندهای قوی تولید کننده لوله چاهی سعی می کنند اطلاعات خود را به روز کرده و کیفیت را نسبت به سطح جهانی ارتقا دهند. شما نیز در زمان خرید لوله برای چاه می توانید به برند های خوشنام و با کیفیت اعتماد کنید. سایت دماجت بستری برای  تولید کنندگان و خریداران فراهم نموده است .

خرید مستقیم از کارخانه

یکی دیگر از راه های خرید لوله های جدار چاه، خرید مستقیم از کارخانه است. این روش واسطه های بازار را حذف می کند و به شما امکان می دهد لوله ها را با هزینه کمتری تهیه کنید. کارشناسان فنی کارخانه نیز می توانند اطلاعات جامعی ارائه دهند. با این حال، هماهنگی خرید، رسیدگی به مسافت، و رسیدگی به ترخیص از کارخانه می تواند جنبه های چالش برانگیز این روش باشد.تیم متخصصان دماجت میتوانند با مشاوره روند خرید لوله جدار چاه را تسریع ببخشند . برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

قیمت لوله چاه آب کشاورزی

راهنمای خرید لوله جدار چاه

راهنمای خرید لوله جدارچاه به شرح زیر است :

ویژگی های سازه ای: استحکام و مواد را بر اساس نوع، عمق و فشار سازند در حال حفاری تعیین کنید.

مقاومت در برابر خوردگی: لوله پوششی را انتخاب کنید که در برابر عناصر خورنده مانند لوله های پی وی سی  PVC مقاوم باشد

طول و قطر: بر اساس عمق چاه و الزامات تولید انتخاب کنید.

هزینه: هزینه پوشش را در بودجه کلی حفاری لحاظ کنید.

شهرت فروشنده: تامین کننده معتبری را انتخاب کنید که لوله های با کیفیت بالا ارائه می دهد

این ملاحظات به به حداکثر رساندن بهره وری و به حداقل رساندن هزینه ها در عملیات حفاری شما کمک می کند.

عوامل موثر بر قیمت لوله جدار چاه

عواملی زیادی وجود دارد که می تواند بر روی قیمت لوله جدار چاه تاثیر بگذارد که عبارتند از:

  • روندهای اقتصادی جهانی: نوسانات در اقتصاد جهانی بر قیمت لوله جدار چاه تأثیر می گذارد.
  • تقاضا برای نفت و گاز: تقاضای بیشتر برای نفت و گاز باعث افزایش قیمت لوله چاه می شود.
  • هزینه مواد اولیه : قیمت فولاد و آلیاژها و پلیمر مورد استفاده در ساخت و ساز بر هزینه های تولید تأثیر می گذارد.به عنوان مثال قیمت لوله جدار چاه پلاستیکی با قیمت لوله جدار چاه فولادی متفاوت است.
  • هزینه ها و تعرفه های حمل و نقل: جزو عواملی هستند که روی هزینه ی نهایی تاثیر میگدارنند.
  • ظرفیت تولید و رقابت: پویایی صنعت می تواند بر قیمت گذاری تأثیر بگذارد.
  • مقررات و استانداردهای ایمنی: استانداردهای تحمیلی دولت می تواند هزینه های تولید را افزایش دهد.

به طور کلی، قیمت لوله جدار چاه، توسط عرضه و تقاضا در صنایع نفت، گاز و آب تعیین می شود.

قیمت لوله چاه عمیق

کلام آخر

لوله های پوشش چاه در پروژه های حفاری ضروری است که برای تثبیت جداره انواع چاه ها و جلوگیری از حوادث فاجعه بار استفاده می شود. این لوله ها معمولا از فولاد، PVC، UPVC، پلی اتیلن یا فایبرگلاس ساخته می شوند. آنها یکپارچگی ساختاری و محافظت در برابر ریزش و سایر آسیب ها را فراهم می کنند و آنها را به یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین اجزای حفاری چاه تبدیل می کنند. وجود آنها عملیات ایمن و کارآمد در استخراج منابع یا دسترسی به آب های زیرزمینی را تضمین می کند. بازه ی قیمت لوله جدار چاه حدود 34 هزار تومان تا 37 هزار تومان می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید لوله جدار چاه و استعلام قیمت لوله جدار چاه، می توانید با کارشناسان دماجت، تماس حاصل فرمایید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *