لوله پنج لایه چیست ؟| لیست قیمت لوله 5 لایه |خرید| انواع

 

لوله پنج لایه چیست؟

لوله 5 لایه از دو لایه چسب، یک لایه آلومینیوم و دو لایه پلیمر تشکیل شده است. در این ساختار اولین و آخرین لایه از پلیمر و لایه مرکزی آلومینیومی است که بین لایه پلیمری و آلومینیومی چسب قرار گرفته است.

این ترکیب باعث تولید لوله ای فوق العاده بادوام و باکیفیت می شود که برای استفاده در پروژه های مختلف مناسب است.

تا اینجا در مورد ساختار فیزیکی لوله 5 لایه صحبت کردیم. حال بیایید به ساختار شیمیایی آن بپردازیم، که عاملی کلیدی در محبوبیت آن است.

لوله پنج لایه

جنس و ساختار لوله های پنج لایه

لوله پنج لایه  از مواد پلی اتیلن ساخته شده است که یک ماده پرکاربرد در صنعت ساختمان است.همچنین مقاومت بسیار خوبی در برابر یون های شیمیایی، گرما، دماهای بسیار پایین و فشار مکانیکی دارد..

لوله  پنج لایه از نظر کیفیت در برابر تغییرات حرارتی، فشارهای محیطی، یون های شیمیایی خورنده و نمک بسیار مقاوم هستند. آنها همچنین برای سلامتی کاملاً ایمن هستند و هنگام استفاده هیچ خطری برای سلامتی انسان به وجود نمی اورند..با توجه به اینکه بسیاری از ساختمان‌ها دارای لوله‌های آب هستند، بسیار مهم است که این لوله‌ها از نظر زیبایی ظاهری متناسب داشته باشند. خوشبختانه، لوله ی پنج لایه این نیاز را برآورده می کنند و امکان نصب ایمن و جذاب را فراهم می سازند.

نحوه تولید لوله های 5 لایه

تولید لوله های 5 لایه معمولاً شامل دو روش معمولی و اتوماتیک است. روش پیشرفته یا خودکار از به روزترین تکنیک های اروپایی استفاده می کند. در طی فرآیند تولید، آلومینیوم با استفاده از میز رول‌فرمینگ شکل می‌گیرد و لایه‌های دیگر مانند چسب و پلیمر اکسترود می‌شوند.

خط تولید لوله 5 لایه کاملا اتوماتیک و با استفاده از جدیدترین دستگاه ها می باشد. برای افزایش سرعت تولید، رول های آلومینیومی از قبل برش داده شده و در انبار آماده نگهداری می شوند.

به طور کلی، لوله ی اب پنج لایه یکی از جدیدترین اجزای سیستم های آبرسانی است. به دلیل تولید با کیفیت و مقاومت قوی، جایگزینی عالی برای لوله های تمام فلزی هستند.مواد استانداردی که در تولید لوله‌های 5لایه استفاده می‌شود، استحکام بالایی به آنها می‌دهد و در برابر ذوب و یخ زدگی مقاومت بالایی دارند. علاوه بر این، آنها بسیار انعطاف پذیر هستند و طول عمر بالایی دارند.این لوله ها نه تنها برای ساختمان های جدید بلکه برای بازسازی نیز مناسب هستند. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه مقاومت اسیدی آنها است که بیشتر به محبوبیت آنها کمک می کند.

انواع لوله های پنج لایه

لوله پنج لایه خود به چند دسته تقسیم می شود. بیایید هر یک از این دسته ها را با هم بررسی کنیم:

لوله پنج لایه PEX در مقایسه با سایر لوله ها فرآیند ساخت متفاوتی دارد. این لوله ها علیرغم نام خود دارای یک لایه دولایه در قسمت های داخلی و خارجی خود به همراه یک لایه آلومینیومی هستند که ضخامت آن بر اساس کاربرد لوله متفاوت است. این لوله ها در برابر فشار و حرارت بسیار مقاوم هستند و پس از قرار گرفتن در چنین شرایطی می توانند به حالت اولیه خود برگردند که یکی از ویژگی های بارز آنهاست.

  • PEX
  • لوله پنج لایه (PPR-AL-PPR)

این نوع لوله پنج لایه نشان دهنده جدیدترین لوله های پلی پروپیلن موجود در بازار است. قسمت بیرونی و داخلی از پلی پروپیلن ساخته شده است، در حالی که قسمت میانی حاوی ترکیبات الیاف شیشه است. این لوله ها مقاومت مکانیکی بالایی از خود نشان می دهند که باعث می شود در برابر فشار مقاومت بالایی داشته باشند.

طرز استفاده از لوله های پنج لایه

لوله های پنج لایه به طور گسترده در سیستم های آبرسانی، گرمایش از کف در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری، سیستم های اطفاء حریق، شبکه های توزیع آب شهری، سیستم های گرمایش و سرمایش و برای ذوب یخ در پارکینگ ها استفاده می شود

لوله 5 لایه

 

 اتصالات کوپلی

 اتصالات کوپلی از حلقه برنجی و واشر اورینگ جهت اب بندی و مهار لوله تشکیل شده است. بدنه اتصالات از جنس برنج می باشد نیکل همچنین در ساخت و ساز اتصالات استفاده می شود و انعطاف پذیری و مقاومت در برابر اکسیداسیون را فراهم می کند.

اتصالات پرسی

اتصالات پرس به دلیل روش بسته شدن نامگذاری شده اند، که شامل فشار دادن یک حلقه روی لوله برای ایجاد یک اتصال قوی است.

اتصالات کلمپی

اتصالات گیره ای به دلیل سهولت نصب، استحکام و کیفیت محبوبیت بیشتری دارند. این اتصالات را می توان با حداقل تلاش باز و بسته کرد و به محبوبیت آنها کمک کرد.

مزایا و ویژگی های لوله پنج لایه

  • انعطاف پذیری : لوله های پنج لایه انعطاف پذیر هستند و از شکستگی تحت فشار مکانیکی در هنگام نصب و حرکت جلوگیری می کنند
  • بصرفه بودن: این لوله ها در مقایسه با محصولات مشابه به اتصالات و لوازم جانبی کمتری نیاز دارند و هزینه های راه اندازی را کاهش می دهند
  • نصب آسان: برای اتصال لوله های پنج لایه نیازی به جوش یا لحیم کاری نیست و فرآیند نصب را ساده می کند
  • جذابیت زیبایی: لوله های پنج لایه با ظاهری زیبا و شیک، جذابیت بصری شبکه های آبرسانی در معرض دید را افزایش می دهد
  • مقاومت در برابر خوردگی: این لوله ها در برابر یون های شیمیایی و نمک مقاومت می کنند و از خوردگی جلوگیری می کنند
  • دوام و تطبیق پذیری: طول عمر بالایی دارند و قابلیت اتصال به لوله های ساخته شده از مواد مختلف را دارند مقاومت در
  • برابر درجه حرارت فوق العاده : لوله های پنج لایه در برابر یخ زدگی و آب گرم بسیار مقاوم هستند

معایب لوله های پنج لایه

  • مقاومت کم در برابر نور خورشید: این لوله ها به طور ایده آل باید در داخل خانه نصب شوند تا در معرض نور خورشید قرار نگیرند.
  • محدودیت های عایق: چسب نباید برای عایق استفاده شود. به جای آن بهتر است کف را عایق بندی کنید

قیمت لوله پنج لایه

دستورالعمل های مهم برای تعمیر و نگهداری لوله های پنج لایه     

دستور العمل های نگهدرای لوله پنج لایه عبارتند از:              

محافظت لوله ها از نور خورشید                                      

 لوله های پنج لایه باید در هنگام تولید، ذخیره سازی، حمل و نقل و بهره برداری از نور خورشید محافظت شوند. برای محافظت از لوله ها در برابر اشعه ماوراء بنفش در تمام روش های لوله کشی از پوشش ها و عایق ها استفاده کنید.

اجتناب از وزن اضافی روی لوله ها

 روی لوله های پنج لایه نصب شده وزن اضافی قرار ندهید. به محل قرارگیری شیرآلات بهداشتی، شیرهای اصلی و فرعی و … دقت کنید و از صفحات مخصوص نصب برای تحمل وزن سایر تجهیزات استفاده کنید.

 از واشرهای متفرقه خودداری کنید

 واشرها برای مقاومت در برابر سیستم های گرمایشی طراحی شده اند. استفاده از واشرهای برندهای مختلف می تواند منجر به آسیب ناشی از گرما و به خطر افتادن سیستم لوله کشی می شود.

لوله ها را به صورت افقی در دیوارها نصب نکنید

 لوله های پنج لایه نباید به صورت افقی در سازه های دیوار نصب شوند. در عوض، لوله ها را به صورت افقی روی زمین اجرا کنید و آنها را زیر شیر ساختمان قرار دهید.

انتخاب مسیر درست در سقف  کاذب

 هنگام نصب لوله کشی اطمینان حاصل کنید که لوله های پنج لایه هنگام ورود به سیستم بهداشتی از فضای بین دو دیوار به صورت عمودی حرکت می کنند. از قرار دادن اشیاء تزئینی در گوشه های دیوار برای جلوگیری از آسیب دیدن لوله خودداری کنید.

مراقبت از لوله های پوشش دار در زمستان

در طول نصب زمستانی، لوله کش ها باید لوله ها را از یخ زدگی و ترک خوردن محافظت کنند. پس از اتمام لوله کشی، سیستم را بررسی کنید یا از آب شور با غلظت مشخص برای آزمایش استفاده کنید. برای تهیه محلول آب شور 230 گرم نمک را در 1 لیتر آب حل کنید.

لوله5لایه

عوامل موثر بر قیمت لوله پنج لایه

از دیگر عواملی که بر قیمت لوله پنج لایه تاثیر می گذارد، می توان به حجم و نوع لوله اشاره کرد. توجه به این نکته الزامی است که بر اساس نیازهای خاص خود، اقدام به خرید لوله 5 لایه کنید. اگر سوال دیگری دارید، کارشناسان ما در اینجا هستند تا به شما کمک کنند.

بازه ی قیمت هر متر لوله پنج لایه، از سایز 16 اینچ تا 64 اینچ، در مرجع تخصصی تاسیسات، حدود 25 هزار تا 320 هزار تومان است. شما میتوانید برای خرید اینترنتی و استعلام قیمت لوله پنج لایه به سایت دماجت مراجعه کنید.

 سخن آخر

 بر اساس اطلاعات ارائه شده، اکنون باید درک خوبی از کیفیت و کارایی لوله های پنج لایه داشته باشید. شما می توانید با خیال راحت برای خرید لوله پنج لایه اقدام کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال کارشناسان ما در خدمت شما هستند.برای خرید لوله پنج لایه به سایت دماجت مراجعه کنید.

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *